چاپ کارت پرسنلی pvc که معمولا برای شناسایی افراد در موسسات استفاده می‌شود در کل می‌توان گفت که کارت pvc از نظر جنس پلاستیکی به نام پلی‌وینیل کلراید ساخته شده است که دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد در مقایسه با کارت مقوایی بسیار مناسب می‌باشد.

تفاوت کارت پرسنلی در مقایسه با دیگر کارت‌ها در مورد هوشمند سازی کارت PVC می‌باشد که می توان کارت پرسنلی روی کارت‌های هوشمند چاپ آنها را انجام داد که مانع از جعل و کپی از کارت پرسنلی می‌شود.

کارت پرسنلی می توان در روی کارت‌های متفاوت همچون کارت مایفر، کارت مغناطیسی، کارتro 125k و … عملیات چاپ را انجام داد.

چاپ کارت پرسنلی pvc تکی

مجموعه چاپ ماندگار با بهره‌گیری از نیروی متخصص و همچنین چاپگرهای pvc پیشرفته سعی در چاپ انواع متنوع کارت‌ها با بالاترین کیفیت و بالاترین ماندگاری چاپ را ارائه دهد. چاپ کارت پرسنلی پی وی سی به صورت تکی در مجموعه چاپ ماندگار با ارائه نامه معتبر و رسمی از موسسه قابل انجام می‌باشد.

چاپ کارت پرسنلی pvc معمولا روی کارت‌های با ضخامت ۷۶۰ میکرون همانند کارت بانکی می‌باشد. سایز کارت پرسنلی pvc برای چاپ، باید ۸۵ در ۵۴ میلی‌متر طراحی گردد. رزولوشن طرح ۳۰۰dpi قرار داده شود و مد رنگی به صورت rgb باشد.

چاپ کارت پرسنلی pvc
چاپ کارت پرسنلی PVC

مشخصات چاپ کارت پرسنلی pvc

کارت پرسنلی به ضخامت ۷۶۰  میکرون، دورگرد، و چاپ لبه به لبه با کیفیت و ماندگاری چاپ بالا انجام می‌شود. کارت پرسنلی به کارت‌های گفته می‌شود که طرح روی کارت به صورت اختصاصی باشد و هر کار اطلاعات و مشخصات فردی پرسنل سازمان می‌باشد و هر کارتی با کارت دیگر متفاوت است جهت چاپ کارت پرسنلی با استفاده از چاپگرهای چاپ دیجیتال pvc قابل انجام است.

چاپ کارت پرسنلی pvc
چاپ کارت پرسنلی PVC

انواع چاپ کارت پرسنلی pvc

چاپ کارت پرسنلی pvc نوع چاپ یکسان می‌باشد تنها تفاوتی که وجود دارد در نوع انتخاب کارت بنا به نیاز سازمان می‌باشد که می‌توان از بین انواع مختلف از کارت‌های pvc یک نوع مثلاً کارت های حافظه دار، کارت های تماسی، کارت‌های غیر تماسی یا کارت‌های ترکیبی را انتخاب کرد.

چاپ کارت پرسنلی pvc (کارت تماسی)

کارت‌های حافظه دار می‌توان به کارت‌های مغناطیسی یا کارت‌های بانکی و اعتباری اشاره کرد که برای نگهداری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای خواندن اطلاعات کارت نیاز به، دستگاه کارت‌خوان می‌باشد که کارت به صورت تماسی روی کارت خوان کشیده می‌شود و اطلاعات کارت به وسیله کارت‌خوان نمایش داده می‌شود.

چاپ کارت پرسنلی pvc (کنتاکلس)

این نوع از کارت‌های پی‌وی‌سی با استفاده از فرکانس رادیویی و از فاصله ۱۰ سانتی‌متری اطلاعات کارت قابل خواندن می‌باشد این کارت‌ها بدون اینکه نیاز باشد از کیف خود خارج کنید می‌توانید کارت‌خوان مناسب این کار قرار داده شود و اطلاعات ذخیره شده در کارت قابل خواندن می‌باشد در این نوع کارت‌ها که می‌توان به کارت مایفر 1k و کارت مایفر k4، کارت دسفایرو… اشاره کرد که در تکنولوژی کارت‌های غیر تماسی بدون تماس فیزیکی با دستگاه کارت‌خوان اقدام به انتقال اطلاعات و انجام تراکنش می‌کند مثالی از کارت‌های غیرتماسی یا  less contact می‌توان به کارت‌های مترو و اتوبوسرانی اشاره کرد که کاربردهای فراوانی دارد.

چاپ کارت پرسنلی pvc (کارت هیبرید)

کارت ترکیبی یا کارت هیبرید اصطلاح کارت‌های الکترونیکی است که شامل دو یا چند تکنولوژی تراشه است که در یک کارت جاسازی شده است چاپ کارت ترکیبی تلفیقی از کارت‌های هوشمند تماسی و غیر تماسی می‌باشند. این نوع کارت‌ها چند منظوره هستند یعنی قادر می‌باشند که به صورت همزمان دو تکنولوژی را ارائه دهند.کارت های ترکیبی می تواند شامل

  •  کارت ترکیبی Mifare 1k مایفر + HiC
  • کارت ترکیبی Mifare 1k مایفر + RO
  • کارت هیبرید UHF+HICO
  • کارت هیبرید Mifare 1K + UHF
  • کارت هیبرید R/O + HiCo

که با توجه به نیاز سازمان می‌توانید یکی از انواع کارت‌های هیبرید را جهت چاپ کارت پرسنلی خود انتخاب کنید.

قیمت چاپ کارت پرسنلی pvc

برای اطلاع از قیمت چاپ کارت پرسنلی می‌توانید با دفتر چاپ ماندگار تماس حاصل فرمایید قیمت چاپ کارت پرسنلی pvc بر روی کارت‌های pvc معمولی متفاوت با قیمت چاپ کارت بر روی کارت‌های هوشمند و مغناطیسی می‌باشد.

دستگاه چاپ کارت پرسنلی pvc

اگر سازمانی بسته به شرایط نتواند سفارش چاپ خود را به ما دهد می‌تواند با خرید چاپگرهای کارت pvc اقدام به چاپ کارت پرسنلی و یا چاپ کارت شناسایی خود نماید. چاپگرهای متفاوتی در بازار وجود دارد اما یکی از بهترین و حرفه‌ای ترین دستگاه‌های چاپ کارت pvc می‌توان به چاپگر فارگو مدل hdp۵۰۰۰ اشاره کرد تکنولوژی چاپگر فارگو غیرمستقیم می‌باشد و مواد مصرفی این نوع از کار پرینترها دو نوع است ریبون و فیلم به طور همزمان باید در دستگاه وجود داشته باشد.

معمولا برای چاپ کارت پرسنلی pvc از روش چاپ دیجیتال استفاده می‌شود و اگر تعداد چاپ کارت پرسنلی بالای ۱۰۰ عدد باشد به روش چاپ دیجیتال افست استفاده می‌کنیم که قیمت تمام شده کارت‌ها بسیار مناسب‌تر از قیمت چاپ کارت به وسیله تکنولوژی دیجیتال می‌باشد.

حداقل سفارش چاپ کارت پرسنلی pvc یک عدد می‌باشد جنس کارت پرسنلی مانند کارت بانکی می‌باشد و ضخامت ۷۶۰ میکرون و اطلاعات روی کارت پرسنلی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.

چاپ کارت پرسنلی pvc
چاپ کارت پرسنلی PVC

کاربرد چاپ کارت پرسنلی pvc

کارت پرسنلی جهت شناسایی افراد و دسترسی به امکانات موسسات و سازمان‌ها می‌باشد و اگر نوع کارت‌های pvc به صورت هوشمند باشد جهت کنترل ورود و خروج کارمندان همچنین هویت اعضای سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به هر یک از کارمندان یک کارت منحصر به فرد اختصاص می‌یابد.

 

نمونه کارت پرسنلی 

جهت طراحی کارت پرسنلی نیاز به لوگوی سازمانی، مشخصات فردی، کد سازمانی و … خواهید داشت. چند نمونه از کارت پرسنلی و ایده گرفتن شما فرار می‌دهیم.

 منبع :چاپ ماندگار 

چاپ کارت پرسنلی pvc
چاپ